Nuffnang

Tuesday 24 July 2012

Tips Menjadi Pintar Khas untuk bebudak PMR

Satu hari, beberepa hari sebelum PMR


Karim : Aku risau r dengan keputusan peperiksaan percubaan PMR aku..teruk sangat. 8 subjek aku ambil 9 fail. Ko ada cara tak untuk bantu aku menjadi Pintar.


Kasim : Aku pun tak ada r pandai sangat. lebih kurang keputusan ko ja keputusan haritu..semua subjek aku dapat  A. Bermaksud aku dapat 8A r. 


Karim  : ( merenung Kasim sambil menelan air liur). kemudian bibirnya mula mengungkap kata2. Biasa- biasa  ko cakap, keputusan ko memang padu tu. aku nak dapat satu A pun payah..


Karim  : (Tersenyum bangga sambil membetulkan kolar bajunya yang tidak lansung menglebeh). Aku boleh nak bantu ko menjadi pintar. Esok pagi kita jumpa dekat kedai pakcik sameon bawah pohon jambu tu, kemdian aku bawak ko ke tempat untuk menjadikan ko pintar

Tiba Hari yang dinantikan

Kasim terus menerus mengikuti langkah demi langkah Karim bagaikan lembu dicucuk hidungnya. selang berapa minit maka sampai lah mereka berdua..



Karim : dah sampai sin, ko tunggu kat luar ya. aku masuk jap..ko nak jadi pintar kan??

Kasim : ( mengangguk perlahan, kebingugan)..walaupun begitu dia masih percayakan rakannya

Karim : Nah sin (Tersyum puas). benda ini lah yang aku cakapkan. Orang Eropah dan US sume pakai ini untuk jadi pintar. bagi sini Rm1000 ko bayar dekat aku


Kasim : ini??????..ini Telefon pintar bukannya aku yang jadi PINTAR..( Memegang alat menjadi pintar tersebut dan mencampakkanya ke dalam longkang)

Kasim : Owh..benda ini tak bleh buat jadi pintar ya..

Buat yang terbaik ya untuk budak PMR

1 comment:

  1. semoga terus sukses dalam apa jua peperiksaan yang mendatang.

    jemput singgah blog kami ^__^

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang