Nuffnang

Sunday 23 October 2011

Video ini Buat Aku Nak Ada Anak Kembar : Comel Habis


 

Video ini memang best dan betul2 asli. dengan 2 orang budak yg teramat comel dan tak berbaju. Dua-dua pakai stokin tapi yg sorang tu pakai sebelah saja, baju tak pakai tapi stokin pakai plak. Comel sangat2. Kenapa saban hari semakin bertambah kes pembuangan bayi. Memang mengundang kemurkaan dari ALLAH.

Apa r perasan yang ada pada generasi muda sekarang yg sanggup membuang bayi hasil daripada penzinaan yg terkutuk. Aku sekarang ini betul2 buntu dan sedih melihat masyarakat. Intsitusi keluarga yang runtuh, pemimpin yang korupsi, generasi pewaris bangsa yg lemah dan selalu inginkan hiburan melampau. apa lah yang akan jadi kepada negara Malaysia 20 tahun yg akan datang.

Antara punca yang jelas dan ramai sebenarnya tidak melihat ini sebagai punca adalah keruntuhan fungsi institusi keluarga serta peranan ibu-bapa dalam mendidik anak-anak.

Sabda Rasulullah :

Setiap bayi yang lahir itu dalam keadaan fitrah ( beragama Islam). Oleh itu terpulanglah kepada kedua ibu bapanya samada ingin menjadikannya Yahudi, Nasrani atau Majusi 

Hadis riwayat Bukhari



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang