Nuffnang

Thursday 15 August 2013

Jalan-jalan di hari Raya ke 3


Gua petang tadi jalan2 di pekan dengan mak dan adik....
dek kerana Hari raya ke-3, suasana di pekan masih lengang...
sambil mak gua beli barang dia, gua menular sebentar mencari cendol...
tengahari yang terik memang syahdu, dapat minum cendol....

Gua bungkus 1 untuk adik dan mak gua....
masa gua nak kasi cendol dekat mereka berdua ini, 
tiba2 mak gua dalam nada terkejut cakap...
"ehhh, mana dapat cendol tengahari ini, sekarang baru pukul 2"

gua sahut
" dekat stesen bus, dia ada jual"...

tiba2 mak gua macam baru perasan
"Ehhh, dah raya lama..mana puasa"

p/s gua senyum je r.. suasana kehangatan tarbiah Ramadhan paling melekat dalam jiwa...kemeriahan raya tak mampu hilangkannya...so kawan2 dah mula puasa 6 belum??...mak gua dah 2 hari...gua belum mula...


sumber gambar

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang